درآئینی که با حضور تنی چند از مسئولان استان وشهرستان بهاباد درتالارمهرآئین این شهرستان برگزارشد از برترینهای چهل و یکمین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن عترت ونماز و جشنواره فرهنگی و هنری امید فردادرشهرستان بهاباد با اهدای لوح تقدیر وهدایا از انان تجلیل شد .

درآئینی که با حضور فرماندار ، امام جمعه ، بخشدار بخش مرکزی ، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندارومدیر آموزش وپرورش ، روسای ادارات قرآن عترت ونماز و امورتربیتی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد و ، نماینده تشکل انجمن اسلامی دانش آموزان استان یزد و جمعی از مسئولان ودانش آموزان درتالارمهرآئین بهاباد برگزارشد از برترینهای چهل و یکمین جشنواره فرهنگی و هنری امید فردادرشهرستان بهاباد با اهدای لوح تقدیر وهدایا از انان تجلیل شد .

مدیر آموزش وپرورش بهاباد دراین آئین درسخنانی ضمن عرض خیرمقدم به شرکت کنندگان در این آئین و تبریک به دانش آموزانی که دراین دوره از مسابقات حائزرتبه برتر شهرستانی واستانی شده اند گفت : چهل و یکمین جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» در قالب رشته‌های هنرهای دستی و تجسمی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، فیلم کوتاه و آفرینش ادبی با بیش از ۸۰ گرایش در سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ برگزار شد.

علیرضا قطب الدینی هدف از برگزاری این جشنواره را تقویت ساخت زیبایی‌شناختی و هنری سند تحول بنیادین در میان دانش‌آموزان ذکر کرد وافزود : برگزاری این گونه جشنواره‌ها باعث کشف استعداد دانش آموزان در رشته‌های فرهنگی و هنری می‌شود که می‌تواند مسیر تازه‌ای را  برای دانش آموزان در حوزه هنری و فرهنگی ایجاد کند.

وی بیان داشت: استقبال دانش‌آموزان از فعالیت‌های فرهنگی هنری در مدارس یک فرصت تربیتی است که نیازمند توجه مسوولان در فراهم نمودن بسترهای مناسب در سوق‌دادن شرکت‌کنندگان در راستای اهداف تعلیم و تربیت در شرایط اجتماعی امروز است که می‌تواند پل ارتباطی نسل نوجوان و جوان باهویت ایرانی‌اسلامی و پیشینه و تاریخ فرهنگ و هنری ایران‌زمین باشد.

فرمانداربهاباد هم در این مراسم ضمن قدردانی وتشکر ازدانش آموزان مدارسی که دراین جشنواره شرکت کردند و حائز ربته برتر شدند افزود: ایجاد ظرفیت‌های بسیار فرهنگی و هنری در قالب برگزاری جشنواره‌های مختلف اقدامی مفید و موثر در راستای پُر کردن اوقات سالم فراغت برای دانش آموزان است.

چهل و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امید فردا در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - 1402برگزار شد که  ۸۵ هزار دانش آموز در ۷۰ رشته شرکت کردند که در پایان ۸۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند .

وی افزود: از این تعداد در بخش دختران  ۴۵۰ نفر و در بخش پسران هم ۳۵۰ نفر حائز رتبه شدند که در بخش دختران ۱۰۳ برگزیده به مسابقات کشوری اعزام خواهد شد

درپایان این آئین از450 نفر ازدانش آموزانی که دررشته های مختلف چهل ویکمین مسابقات قرآن عترت ونماز و جشنواره فرهنگی هنری امید فر دا رتبه های برتر را کسب نمودند با اهدای لوح تقدیر وهدایائی از آنان تجلیل شد.

انتهای پیام /

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا